Connect with us
monohydrat czy jabłczan kreatyny

Kulturystyka

Monohydrat czy jabłczan kreatyny – co wybrać?

Kreatyna to jeden z najpopularniejszych na rynku suplementów diety dla sportowców. Pozwala ona w stosunkowo krótkim czasie na zwiększenie siły i wytrzymałości mięśni, a także na KONKRETny przyrost masy mięśniowej. W sklepach sportowych dostępne są różne formy kreatyny, w tym jabłczan czy monohydrat kreatyny. W naszym artykule przedstawimy zalety stosowania kreatyny, a także wyjaśnimy, czym różni się jabłczan kreatyny od monohydratu kreatyny.

Suplementacja kreatyną – czy to ma sens?

Początkujący sportowcy często zastanawiają się nad uzupełnianiem swojej diety za pomocą różnego typu suplementów. Wcześniej czy później trafimy na kreatynę, pytanie – czy warto po nią sięgać? Jeżeli zastanawiasz się, jak działa kreatyna, to spieszymy wyjaśnić, że do najważniejszych korzyści, które może dać Ci jej suplementowanie, należy przyrost masy mięśniowej. Zwiększona synteza białka w komórkach mięśniowych poprawia siłę i wytrzymałość mięśni, co przekłada się bezpośrednio na lepsze wyniki podczas treningów. Przydaje się zwłaszcza w dyscyplinach wymagających siły i wytrzymałości. 

Osoby trenujące sporty wytrzymałościowe cenią sobie zalety, jakie daje stosowanie kreatyny. Jest ona bardzo bezpiecznym suplementem diety, który został doskonale przebadany! Jednak jeżeli masz jakiekolwiek problemy zdrowotne, przed rozpoczęciem jej zażywania skonsultuj się ze swoim lekarzem. Najpopularniejsze formy kreatyny to monohydrat kreatyny i jabłczan kreatyny, mają one podobny sposób działania, a o wyborze odpowiedniego rodzaju decydują indywidualne preferencje i potrzeby.

Czym jest monohydrat kreatyny? 

Monohydrat kreatyny to prawdopodobnie najpopularniejsza jej forma. Z chemicznego punktu widzenia jest to związek chemiczny, który składa się z cząsteczki kreatyny połączonej z cząsteczką wody. W związku z tym jest on bardzo dobrze przyswajalny przez organizm i skutecznie ułatwia budowanie masy mięśniowej. W przypadku monohydratu najczęściej podkreśla się jego wysoką skuteczność, dobrą przyswajalność, a także niską cenę. Jeżeli chodzi o ewentualne skutki uboczne, to może on być powodem zatrzymywania wody w organizmie. Bardzo rzadko kreatyna w formie monohydratu może powodować dolegliwości żołądkowo-jelitowe.

jabłczan czy monohydrat kreatyny

Wady i zalety jabłczanu kreatyny

Jabłczan kreatyny jest związkiem chemicznym składającym się z kreatyny, kwasu jabłkowego i cząsteczki wody. W przypadku jabłczanu kreatyny wiele osób podkreśla, że jest on lepiej rozpuszczalny w wodzie niż monohydrat, dzięki czemu jest wygodniejszy do spożycia. Suplementacja jabłczanem kreatyny nie zwiększa retencji wody w organizmie, dzięki czemu nie wpływa dodatkowo na wzrost wagi. 

Jabłczan kreatyny pomaga mięśniom wytwarzać więcej energii, co może przełożyć się na lepsze wyniki w treningach i ułatwia budowanie umięśnionej sylwetki. Jeżeli chodzi o zawartość kreatyny w jabłczanie kreatyny, to jest ona nieco niższa niż w przypadku monohydratu, który w tej sytuacji okazuje się bardziej wydajny.

Monohydrat vs jabłczan kreatyny – co lepsze?

Każda forma kreatyny poprawia zdolność wysiłkową organizmu, ułatwia budowanie wytrzymałości siły oraz optymalnej masy i objętości mięśni. Działanie kreatyny doskonale uzupełnia trening siłowy i pozwala wyraźny sposób poprawić wyniki zarówno podczas treningów, jak i zawodów. Decyzja co do rodzaju stosowanej kreatyny to sprawa indywidualna. Jeżeli szukasz preparatu o wysokiej skuteczności i niskiej cenie to monohydrat będzie doskonałym wyborem. Jeśli natomiast chcesz mieć suplement, który będzie łatwiejszy w spożyciu, jabłczan kreatyny będzie w sam raz dla Ciebie.

Artykuł partnera.

5/5 - (głosów: 3)
Kliknij i skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej w Kulturystyka

To Top