Connect with us
Hantle do cwiczen dla początkujących

Zdrowie

Hantle do ćwiczeń dla początkujących – jakie wybrać?

Ćwiczenia z użyciem hantli cieszą się dużą popularnością wśród początkujących miłośników sportu. Stanowią one jedne z najbardziej podstawowych akcesoriów treningowych, a dzięki swojej prostocie umożliwiają ćwiczenia zarówno w domu, jak i na siłowni. Na co zwrócić uwagę przy wyborze hantli dla początkujących?

Dlaczego warto ćwiczyć z hantlami?

Hantle są jednymi z najbardziej podstawowych, a zarazem najbardziej uniwersalnych akcesoriów do ćwiczeń. Choć zwykle wykorzystuje się je do treningu górnych partii ciała, w tym przede wszystkim mięśni ramion i pleców, znajdują swoje zastosowanie przy ćwiczeniach różnych partii mięśni, m.in. mięśni pośladków, brzucha czy ud. Odpowiednio dopasowane obciążenie może być również wykorzystywane przy treningu fitness, zwiększając jego skuteczność.

Ćwiczenia z użyciem hantli nie tylko wzmacniają mięśnie, ale również pomagają w spaleniu nadmiernej tkanki tłuszczowej oraz poprawiają wydolność całego organizmu. Z tego powodu trening z obciążeniem uważa się za niezwykle skuteczny i cieszy się on dużą popularnością.

Jak wybrać odpowiednie hantle?

Wybór hantli należy uzależnić od rodzaju ćwiczeń, stopnia zaawansowania oraz partii mięśni, które chcemy ćwiczyć. Dla początkujących zaleca się obciążenie o wadze od 2 do 5 kg. W przypadku treningu fitness waga hantli może być jeszcze niższa – od 0,5 kg. Złota zasada mówi, że w treningu siłowym hantle powinny być dobrane tak, abyśmy mogli swobodnie wykonać od 10 do 15 powtórzeń, najlepiej w kilku seriach. 

Nie bez znaczenia jest również rodzaj hantli. Największą popularnością cieszą się hantle żeliwne i bitumiczne, które są trwałe, kompaktowe i wyposażone w wygodny gryf. Uważane są za najbardziej profesjonalne i chętnie wykorzystuje się je zarówno na siłowniach, jak i przy treningu w domu. Alternatywę dla nich stanowią innowacyjne hantle neoprenowe lub winylowe, których cała powierzchnia pokryta jest kolorową, antypoślizgową powłoką. Zwykle są one mniejsze i lżejsze od hantli żeliwnych (do 5 kg), przez co wykorzystuje się je głównie przy treningu fitness.

Zestawy hantli dla początkujących

Osoby, które planują długotrwały trening siłowy i znaczny rozwój mięśni, powinny sprawdzić różne zestawy hantli. W skład większości zestawów wchodzi gryf oraz obciążniki, umożliwiające regulację ciężaru. Regulowane zestawy sprawdzą się dla początkujących znacznie lepiej niż hantle jednoczęściowe, ponieważ pozwalają na maksymalną personalizację obciążenia podczas treningu. Dla początkujących najlepiej sprawdzą się zestawy hantli o maksymalnej wadze 10 kg.

Alternatywą dla hantli regulowanych są zestawy jednoczęściowych hantli o różnej wadze. Cieszą się one jednak znacznie mniejszą popularnością, ponieważ zajmują więcej miejsca oraz są zwykle dużo droższe od zestawów regulowanych.

Material zewnetrzny

5/5 - (głosów: 15)
Kliknij i skomentuj

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Więcej w Zdrowie

To Top